Co zrobić przy zmianie warunków wycieczki
Gdy organizator wyjazdu modyfikuje postanowienia umowy, klient nie musi się na to godzić. Może zażądać zwrotu wpłaconych już pieniędzy a w niektórych przypadkach domagać się również odszkodowania
Zgodnie z art. 14 ust. 5 ustawy o usługach turystycznych (DzU z 2004r. nr 223, poz. 2268 ze zm.) organizator, który przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest zmuszony, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy z klientem powinien niezwłocznie o tym powiadomić klienta. Ten w odpowiedzi powinien poinformować przedsiębiorcę, czy:
- przyjmuje proponowaną zmianę umowy,
- odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.
Po odstąpieniu od umowy klient może jednak wybrać inny wyjazd z katalogu biura podróży (tzw. imprezę zastępczą) w tym samym lub wyższym standardzie. Może też wybrać imprezę o niższym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta