Bank nie zapłaci za nękanie klienta wezwaniami
Konsument, od którego bank domagał się niesłusznie zapłaty prowizji i opłat za korzystanie z karty płatniczej, nie otrzyma zadośćuczynienia.
Zachowanie banku nie nosiło cech czynu niedozwolonego, ale stanowiło przejaw nienależytego wykonania umowy, a za to nie należy się zadośćuczynienie pieniężne.
Jan K. w kwietniu 2008 r. założył w mBanku rachunek oszczędnościowo-kredytowy. Na podstawie umowy miał dostać kartę kredytową. Nie dostał. Tymczasem w styczniu 2010 r. bank wezwał go do zapłaty prowizji i opłat naliczonych na rachunku karty płatniczej. Mężczyzna odpowiedział, że skoro nie dostał karty, to umowa nie została zrealizowana, w związku z czym ją rozwiązuje....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta