Adwokatura zliberalizuje zasady reklamowania się
Na listopadowym zjeździe palestry może dojść do poluzowania reguł marketingu. Kodeks etyki zmieniają też radcy.
Marketing, reklama, specjalizacje i zwalczenie nieuczciwej konkurencji – to cztery tematy, które będą poruszone w listopadzie tego roku na Krajowym Zjeździe Adwokatury (tym samym, który wybierze nowe władze). Opracowanie takich zagadnień rekomendował zespołowi przygotowującemu zjazd prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Andrzej Zwara.
– Sądzę, że zjazd powinien otworzyć furtkę do zmian w kwestii prawniczego marketingu – uważa prezes Zwara. – Dziś mamy dwie skrajności. Z jednej strony, firmy prawnicze reklamują się w Internecie jako zatrudniające specjalistów z niemal wszystkich dziedzin prawa – od atomowego po rodzinne, co bardzo często wprowadza klientów w błąd. Z drugiej strony, adwokat przestrzegający ściśle zasad etyki nie może się reklamować w żaden sposób. Zjazd powinien wypracować rozwiązanie pośrednie – wskazuje.
Bez podświadomości
Jaka reklama mogłaby być dopuszczalna?
– Przede wszystkim niewprowadzająca w błąd, nieoddziałująca na emocje i podświadomość klienta, oparta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta