Nowe auto za 1 procent ceny
Frank Oborny| Dyrektor zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce o zaletach leasingu z dużą wartością wykupu.
Rz: Czy nowe formy leasingu wpływają na decyzje zakupowe klientów?
Na pewno. Gdy w 2008 roku Europę opanował kryzys, odpowiadałem za sprzedaż flotową Volkswagena w Niemczech. Miałem określony ambitny plan sprzedaży do klientów flotowych na kolejny rok – 100 tys. aut. Naturalnie mój szef zapytał, czy możemy sprzedać jeszcze więcej, a tym samym zwiększyć nasz udział w rynku. Problem polegał jednak na tym, że spółka nie mogła wyasygnować dużego budżetu na klasyczne formy promocji. W grę wchodziło więc tylko wprowadzenie nowych form finansowania, zwiększających dostępność samochodów dla klientów.
Zaczęliśmy więc szukać sposobu na wzrost sprzedaży oraz udziału w rynku bez generowania dodatkowych wydatków. To było wyzwanie!
Dopiero wtedy firma zaczęła pracować nad leasingiem z wysoką wartością końcową?
Nie, stało się już wcześniej. W 2006 roku rozmawiałem z szefem jednej z największych flot w Niemczech, który co roku kupował u nas tysiące samochodów. Usłyszałem, że ich firma musi oszczędzać, że redukuje budżet....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta