Wizerunek zaczyna się od logo
Marketing | Stworzenie dobrego logotypu jest kluczową inwestycją w każdej firmie. Bez niego nie uda się wyróżnić na rynku.
Każdego dnia konsumenci są bombardowani setkami produktów, które konkurują o coraz bardziej nasycony rynek. Te, które nie są w stanie zwrócić ich uwagi, już na starcie narażone są na porażkę.
– Logo jest dziś niezbędne – mówi Katarzyna Kielar, doradca ds. PR, partner w agencji Hello PR. – Potrzebujemy go, by oznakować i wyróżnić produkty, przygotować szyld, a także zaistnieć na portalach społecznościowych czy stworzyć choćby prostą stronę internetową. Bez logotypu nie da się też rozpocząć działań reklamowych czy nawiązać komunikacji z mediami.
Liczy się pierwsze wrażenie
Stworzenie logo – bez względu na wielkość firmy, która za nim stoi – musi poprzedzić dokładna analiza jej biznesowej wizji i określenie celów, które chce osiągnąć. Trzeba także wziąć pod uwagę specyfikę branży, w której działa, i logotypy konkurencji.
– Logotyp to część identyfikacji marki i element, który powinien być spójny z misją i wizją firmy. Ma być nie tylko akceptowany przez właścicieli i pracowników, ale także wyróżniający przedsiębiorstwo czy markę na tle konkurencji, łatwy do zapamiętania oraz niosący pożądany przekaz – mówi Paweł Tomas, dyrektor kreatywny w agencji The Digitals.
Artur Smolicki, specjalista ds. marketingu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta