Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Różnicowanie klientów

31 stycznia 1997 | Ekonomia | PJ

Rekordowy wynik Powszechnej Kasy Oszczędności

Różnicowanie klientów

Powszechna Kasa Oszczędności w ub. r. uzyskała 985 mln zł zysku netto. Jest to nie tylko najlepszy wynik w historii tego banku, ale oznacza również najwyższą efektywność działania wśród polskich banków. Zwrot na kapitale PKO BP w ub. r. wyniósł 74, 6 proc. i według posiadanych informacji był najwyższy w całym sektorze bankowym. Te rewelacyjne wyniki bank zawdzięcza w dużej mierze niebywałemu wzrostowi aktywów, które w ciągu ub. r. powiększyły się o 31 proc.

Na ubiegłoroczny wynik duży wpływ miały wydarzenia "nadzwyczajne" (incydentalne) takie, jak: sprzedaż świadectw udziałowych NFI (146 mln zł) , spłata gwarantowanych przez budżet kredytów na inwestycje infrastrukturalne, uregulowanie rozliczeń z budże-

tem. -- W sumie zwiększyły one zysk banku o 200-300 mln zł -- mówi prezes zarządu banku, Andrzej Topiński. Spłata lub rozpoczęcie obsługi gwarantowanych przez państwo kredytów pozwoliły na rozwiązanie tworzonych na nie rezerw.

Ubiegły rok w ocenie prezesa Topińskiego jest pierwszym, w którym PKO BP mogła zaoferować klientom ofertę zarówno kredytów, jak i depozytów o oprocentowaniu konkurencyjnym w stosunku do innych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 981

Spis treści
Zamów abonament