Plotka i donos konkurentami informacji
Sondaże "Rzeczpospolitej"
Plotka i donos konkurentami informacji
-- Proszę napisać wszystko o naszej firmie w gazecie, to w końcu i my dowiemy się, gdzie pracujemy. Dziennikarz, który pisząc tekst o przedsiębiorstwie ma możliwość rozmawiania z przeciętnymi pracownikami tej firmy, często może usłyszeć od nich taką właśnie prośbę. Przedstawiciele kadry kierowniczej też lubią wypytywać, co na ich temat mówili związkowcy. Potem często sugerują, że to informacje bez znaczenia i lepiej je pominąć w publikacji.
W jednej z dużych firm przemysłowych, która została sprywatyzowana w drodze sprzedaży akcji największemu w branży koncernowi międzynarodowemu, rok po sfinalizowaniu transakcji portierka nie wiedziała nawet, jak nazywa się nowy właściciel firmy, w której pracuje. Prawdą jest, że osoba ta nie wykazywała większego zainteresowania tym faktem (interesował ją przydział służbowej herbaty, ręcznika i mydła, które to przywileje nagle się urwały) , jednak nowy właściciel też nie zadbał o to, żeby każdy jego pracownik utożsamiał się z firmą.
Badania sondażowe prowadzone przez "Rzeczpospolitą" przy współpracy z Pracownią Badań Społecznych w Sopocie potwierdzają fakt, że większość polskich przedsiębiorstw ma tzw. problemy komunikacyjne. Pracownicy często nie wiedzą, co się dzieje w ich firmie, a kierownicy nie dbają o to,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta