Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kobieta interesu

21 marca 1997 | Moja Kariera | AG

Kobieta interesu

Amerykanka prowadziła interesy z japońskim biznesmenem na odległość. Gdy po pewnym czasie spotkali się twarzą w twarz, Japończyk odmówił współpracy. Dopiero wtedy dowiedział się, że przez cały czas miał do czynienia z kobietą. Z badań przeprowadzonych przez Nancy J. Adler, profesora zarządzania McGill University w Montrealu wynika jednak, że większość kobiet uznaje swoją płeć za atut w kontaktach zagranicznych i w interesach. Stwierdza ona tę prawidłowość na podstawie wywiadów, przeprowadzonych z ponad stu wysoko wykwalifikowanymi kobietami pracującymi za granicą. -- Miejscowi menedżerowie traktują kobiety z innych krajów jako specjalistów, przypadkowo płci żeńskiej, nie z aś jako kobiety, które przypadkowo pełnią rolę cudzoziemskich specjalistów -- mówi prof. Adler. Zaś jedna z uczestniczek ankiety, pracująca w Tajlandii, dodaje "bycie kobietą nigdy mi nie przeszkadzało w pracy. Przeciwnie, mężczyźni lepiej mnie z apamiętywali".

a. g.

Brak okładki

Wydanie: 1028

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament