Kto i na jakich warunkach może ubiegać się o dotacje unijne
Wdrażanie programów operacyjnych z perspektywy finansowej na lata 2014–2020 jest obecnie na zaawansowanym etapie. I choć wdrażanie programów operacyjnych to nie jest wyścig, to postęp finansowy i rzeczowy wyrażony w konkretnych wartościach wskaźników produktu jest istotny z punktu widzenia ram i rezerwy wykonania.
Dla programów operacyjnych rok 2018 będzie nie tylko rokiem przyspieszenia, jeśli chodzi o wybór projektów do dofinansowania, ale także czasem intensywnej współpracy z beneficjentami na rzecz zakończenia projektów.
Zasady funkcjonowania ram i rezerwy wykonania dla programów operacyjnych zostały przygotowane w oparciu o przepisy rozporządzenia ramowego, odpowiedniego rozporządzania wykonawczego i delegowanego oraz uzupełnione dodatkowymi rozwiązaniami krajowymi, mającymi na celu zwiększenie skuteczności funkcjonowania ram wykonania. W każdym programie wyodrębniona została rezerwa wykonania w wysokości 6 proc. jego całkowitej alokacji dla każdego funduszu i każdej kategorii regionu (wyjątek dotyczy PO IiŚ i PO PT). Osie priorytetowe/priorytety pomocy technicznej w programach zostają wyłączone z rezerwy wykonania i należy przyjąć, że wynosi ona na nich zero proc. Realokacja rezerwy wykonania w 2019 roku odbędzie się zgodnie z przepisami unijnymi, w tym art. 22 rozporządzenia ramowego. Podczas przeglądu wyników w 2019 r. rezerwy wykonania z osi/priorytetów, które odnotowały niepowodzenie w osiąganiu celów pośrednich, stworzą pulę środków na poziomie krajowym.
Energetyka
W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 aplikować mogą duże przedsiębiorstwa. Środki unijne są przeznaczone na poprawę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta