Słodkie smaki w natarciu
handel Nowości pojawiające się na rynku wskazują na to, że branża alkoholowa zwróciła uwagę na kobiety.
Półki atakuje oferta z obniżoną zawartością alkoholu, z dodatkami owocowymi, piwa z dodatkiem soków owocowych, wina aromatyzowane owocami, musujące i wreszcie wódki smakowe. I nowe opakowania, mniejsze, odkręcane butelki, trafiają się też kryształki dla ozdoby.
Nie przypadkiem najszybciej dziś rosnącymi trendami na rynku alkoholi są właśnie obniżona zawartość alkoholu oraz poszukiwanie innowacji, „miksologia", jak to w niemal naukowy sposób nazywa branża. Uwagę zwracają jeszcze opakowania – kolorowe, często z motywami roślinnymi i kwiatami. Zdarzają się już nawet kampanie reklamowe skierowane wprost do kobiet.
Skąd ten nowy, ale jednak bardzo wyraźny gest? Producenci twierdzą, nie bez racji, że takie są dziś oczekiwania klientów – szukają urozmaicenia. Dodatkowo musi ich jednak zachęcać stabilizacja konsumpcji – od ośmiu lat ilość wypijanego w Polsce piwa praktycznie się nie zmieniła i oscyluje wokół 98–99 litrów na głowę według danych PARPA. Podobnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta