Komunie coraz bardziej skomercjalizowane
handel | Polacy z okazji pierwszej komunii wydadzą już co najmniej 4 mld zł. Z roku na rok coraz więcej pieniędzy trafia do sprzedawców elektroniki, rowerów, biżuterii, a także restauratorów. piotr mazurkiewicz
Komunie wyrastają na trzeci, po Bożym Narodzeniu oraz Wielkanocy, okres handlowego boomu w Polsce. W niektórych kategoriach są nawet jeszcze ważniejsze. Poza sezonem bożonarodzeniowym miesiące kwiecień i maj to drugi najbardziej intensywny okres zakupów sprzętu elektronicznego.
Z okazji Komunii Polacy wydają choćby więcej niż na walentynki, a ich budżety na ten cel można ostrożnie szacować na co najmniej 4 mld zł. W roczniku właśnie przystępującym do Pierwszej Komunii urodziło się ok. 420 tys. dzieci. Niewielka część rodziców rezygnuje z udziału w niej, ale pozostali muszą się mocno złapać za kieszenie.
Duże wydatki
Rodziny zasilone programem 500+ wydają z tego typu okazji chętniej. Dodatkowo handlowcy podkreślają, iż co roku widać wzrost budżetów na ten cel, co nakręca spiralę wydatków u wszystkich zaproszonych gości. – Czasy „Biblii" z banknotem w środku odchodzą, teraz może to być tylko dodatkiem do prezentu – mówi szef jednej z sieci handlowych.
Jest to bowiem święto kojarzone z prezentami,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta