Rekord zakupów w Czarny Piątek
Handel | W ostatni piątek specjalne rabaty i promocje przyciągnęły do serwisów zakupowych niemal 11 mln Polaków, czyli ponad milion więcej niż rok temu.
Dane przygotowane dla „Rzeczpospolitej" przez PBI/Gemius pokazują, że Czarny Piątek wszedł już do kalendarza sezonu zakupów świątecznych. Wzrost liczby kupujących nie obrazuje całego zjawiska, ponieważ w ujęciu wartościowym skok jest jeszcze większy.
Szturm klientów
Sklepy na platformie Shoper miały ponad 300 proc. wyższą wartość transakcji niż średnia sprzedaż z października i o 92 proc. wyższą niż w Czarny Piątek 2017. – W każdej z branż odnotowaliśmy wzrost w porównaniu ze zwykłym dniem. Zdecydowanie najwyższa tego dnia była sprzedaż kosmetyków, stanowiły ponad 1/4 wartości wszystkich transakcji. Dużym wzięciem cieszyła się też odzież i elektronika, a także artykuły z branż dom i ogród oraz dziecięcej – opowiada Jacek Zientkiewicz, brand manager Shopera.
– Bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta