Gospodarka traci na upałach
Znikające ze sklepów klimatyzatory, lody czy lekkie piwa to jedna strona gorącej aury. Po drugiej jest spadek wydajności pracowników i przeciążone elektrownie.
Wystarczy kilka dni z temperaturą ponad 30 stopni, by rynek to odczuł. W czerwcu o 120 proc. w ujęciu rocznym wzrosło zainteresowanie klimatyzatorami – podaje „Rzeczpospolitej" porównywarka Ceneo. – Dla niektórych sprzedawców to duże wyzwanie operacyjne. Maj był deszczowy i chłodny, w porównaniu z ubiegłym rokiem okazał się bardzo słaby dla tej kategorii, dlatego mógł uśpić ich czujność. W ubiegłym roku sezon zaczął się już w połowie kwietnia – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo.pl.
– W czerwcu wzrosty sprzedaży sięgają nawet 800 proc. względem maja, a mamy połowę miesiąca. Bazując na zeszłorocznych doświadczeniach, do sezonu przygotowaliśmy się wcześniej, zapewniając ofertę w zróżnicowanych cenach – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.
W upale na zakupy
Temperatury napędzają klientów do sklepów. – Zazwyczaj znacznie powiększa się produkcja wody w butelkach 0,6 l i wody średnionasyconej CO2 – mówi Leszek Cidyło, wiceprezes Spółdzielni Pracy Muszynianka.
Na rynku piwa upały sprzyjają wersjom light, rośnie sprzedaż radlerów i piw bezalkoholowych. – Piwo najchętniej jest spożywane przy dobrej pogodzie, ekstremalne zjawiska niekoniecznie są atutem – mówi Bartłomiej Morzycki ze Związku Browary Polskie.
Branża spodziewa się, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta