Głosowa usługa bankowa od Asseco
Rzeszowska spółka poinformowała, że kończy prace nad produktem, który umożliwia obsługę głosową bankowości internetowej, a w przyszłości może być zastosowany do obsługi inwestycji giełdowych czy rezerwacji wizyt u lekarza.
Popularność usług głosowych będzie rosła. Według prognoz 20 proc. informacji wyszukiwanych w Google'u za pomocą urządzeń mobilnych odbywa się już głosowo, a do 2020 roku ich udział powinien wzrosnąć do 50 proc. Zmiany będą zachodziły też w bankowości.
Asseco Voice Banking służy do zlecania głosem podstawowych operacji w bankowości elektronicznej, takich jak sprawdzanie stanu konta, historii transakcji, informacji o najbliższym bankomacie, ale również wykonywania przelewów. Produkt oparty jest na rozwiązaniu Google Assistant. Wykorzystuje też mechanizmy samouczące, pozwalające na lepsze zrozumienie intencji użytkownika.
Pierwsze wdrożenie produkcyjne w wybranych bankach pracujących na systemach bankowych Asseco planowane jest w IV kwartale 2019 r.