Na razie przez wirusa nie polatamy
Sprawdzamy, kto oddaje za niewykorzystane bilety, do kiedy poszczególni przewoźnicy deklarują blokadę lotów i czy opłaca się zabukować bilet na letni urlop. ZUZANNA MAJERAN
Koronawirus utrudnia swobodne przemieszczanie się liniami lotniczymi poza granice kraju. Kryzys wymusił na przewoźnikach wprowadzenie zmian, które mają zmniejszyć straty w obecnej sytuacji. W Polsce zgodnie z przepisami trwa zakaz realizacji pasażerskich połączeń lotniczych do 26 kwietnia.
Zwrot za niewykorzystany bilet
Linie lotnicze w sytuacji odwołania lotu mają do zaoferowania trzy opcje względem pasażera. Przewoźnik może zwrócić pieniądze lub zaproponować podróż ze zmienioną trasą w możliwie najszybszym terminie. Jeśli żadna z powyższych opcji nie spełnia oczekiwań klienta, biuro linii lotniczej powinno zapewnić podróż ze zmienioną trasą w wybranym przez niego terminie.
Tanie linie lotnicze takie jak Wizz Air proponują zwrot 120 proc. wartości rezerwacji na konto klientów indywidualnych za loty od 18 marca 2020 roku. Kwotę można wykorzystać w ciągu 24 miesięcy na zakup dowolnych usług linii lotniczej. Można też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta