Lidl bije rekordy w eksporcie polskich produktów
W 2019 r. firma wysłała ich za granicę o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy załamaniu eksportu pomoc sieci dla polskich producentów żywności jest w branży jeszcze bardziej oczekiwana.
Sieci handlowe od lat pomagają polskim producentom w podboju rynków zagranicznych, zwłaszcza po wejściu Polski do UE. Wyczuło to Tesco, eksportując wówczas ogromne ilości polskich produktów w ślad za emigrantami na Wyspy. W najlepszych latach co trzeci pomidor sprzedawany na wagę w Tesco pochodził z Polski. Teraz liderem w wartości eksportu jest Lidl.
Zarobić na chemii
– Wspieramy eksport polskich produktów. Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych wyeksportowanych za pośrednictwem naszej sieci przez 241 polskich dostawców do 25 krajów wyniosła 3,1 mld zł – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidla.
Oznacza to, że w ujęciu rocznym jego wartość wzrosła o 24 proc. Ten rok dla przynajmniej części producentów może oznaczać jeszcze większy potencjał do rozwoju, co widać choćby po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta