Jak efektywnie chronić własny rynek
Czy można w zgodzie z unijnym prawem i regułami rynku stawiać na polskie produkty i usługi. Jak to robić. Gdzie w zglobalizowanym świecie, w którym reguły zmienia pandemia, jest miejsce na patriotyzm gospodarczy.
Chrońmy swoje – jak dbać o swój potencjał, nie niszcząc wolnego rynku. Kiedy mamy do czynienia z patriotyzmem gospodarczym, a kiedy to już protekcjonizm – m.in. o tych zagadnieniach rozmawiali podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach uczestnicy debaty „Protekcjonizm, patriotyzm, rynek".
Doświadczenia biznesu
– Patriotyzm gospodarczy to współodpowiedzialność za tworzenie dobra społeczno-ekonomicznego, podejmowanie świadomych decyzji, przede wszystkim ekonomicznych – definiował Tomasz Łątka, członek zarządu Apatora. Wskazał na dwa obszary patriotyzmu gospodarczego. – Pierwszy to oddolny, społeczny. W jego ramach są programy zachęcające obywateli np. do zakupu polskich produktów. A drugi, który nas jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta