Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak efektywnie chronić własny rynek

04 września 2020 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
Eksperci podkreślali, jak ważne dla firm i całej gospodarki jest sięganie po polskie produkty i usługi
źródło: materiały prasowe
Eksperci podkreślali, jak ważne dla firm i całej gospodarki jest sięganie po polskie produkty i usługi

Czy można w zgodzie z unijnym prawem i regułami rynku stawiać na polskie produkty i usługi. Jak to robić. Gdzie w zglobalizowanym świecie, w którym reguły zmienia pandemia, jest miejsce na patriotyzm gospodarczy.

 

Chrońmy swoje – jak dbać o swój potencjał, nie niszcząc wolnego rynku. Kiedy mamy do czynienia z patriotyzmem gospodarczym, a kiedy to już protekcjonizm – m.in. o tych zagadnieniach rozmawiali podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach uczestnicy debaty „Protekcjonizm, patriotyzm, rynek".

Doświadczenia biznesu

– Patriotyzm gospodarczy to współodpowiedzialność za tworzenie dobra społeczno-ekonomicznego, podejmowanie świadomych decyzji, przede wszystkim ekonomicznych – definiował Tomasz Łątka, członek zarządu Apatora. Wskazał na dwa obszary patriotyzmu gospodarczego. – Pierwszy to oddolny, społeczny. W jego ramach są programy zachęcające obywateli np. do zakupu polskich produktów. A drugi, który nas jako...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11753

Wydanie: 11753

Spis treści

Biznes

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament