Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Równowagę na rynku mediów może przywrócić tylko UE

02 marca 2021 | Ekonomia i rynek | Grzegorz Balawender
Tomasz Jażdżyński,  prezes  Gremi Media (pierwszy  z lewej)  zwracał uwagę, że podatek reklamowy może szczególnie dotknąć mniejszych wydawców prasowych. Dyskusję prowadził Michał Niewiadomski (po prawej)
autor zdjęcia: emil górski
źródło: Fotorzepa
Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (pierwszy z lewej) zwracał uwagę, że podatek reklamowy może szczególnie dotknąć mniejszych wydawców prasowych. Dyskusję prowadził Michał Niewiadomski (po prawej)
Tomasz  Jażdżyński prezes Gremi Media SA
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Tomasz Jażdżyński prezes Gremi Media SA
Iwona Jaśkiewicz- -Kundera  CIO w Publicis Groupe
źródło: materiały prasowe
Iwona Jaśkiewicz- -Kundera CIO w Publicis Groupe
Tomasz   Piątkowski członek zarządu GroupM
źródło: materiały prasowe
Tomasz Piątkowski członek zarządu GroupM

Podatek reklamowy uderzy przede wszystkim w małych lokalnych wydawców, duże międzynarodowe korporacje go nie odczują – takie wnioski płyną z debaty eksperckiej „Rynek mediów 2021" zorganizowanej przez redakcję „Rzeczpospolitej".

 

Pandemia mocno dotknęła rynek mediów i przychody reklamowe. Raport Publicis Groupe pokazuje, że cały 2020 r. zamknie się ujemną dynamiką na poziomie 8,6 proc.

– Drugi kwartał był najtrudniejszy, dynamika sięgała niemal -30 proc. W drugiej połowie roku widzieliśmy odbicie. III kw. zamknął się z dynamiką 3 proc., a IV kw. -1,2 proc. – podała Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment oficer w Publicis Groupe.

W pierwszych dwóch miesiącach 2021 r. rynek się odbija. Publicis prognozuje, że w 2021 r. cały rynek reklamowy będzie na plusie. – Nie uda się wrócić do poziomów sprzed pandemii, tj. z 2019 r., szacujemy, że rynek reklamowy urośnie o 6,4 proc. – prognozowała Jaśkiewicz-Kundera.

Zaznaczyła, że jedyną grupą mediów, która odnotowała wzrost (niemal 5 proc.) w 2020 r., był internet. Radio i telewizja spadły o ok. 10 proc., dzienniki i magazyny zanotowały spadki o ok. 30 proc. – same magazyny o ponad 37 proc. Outdoor spadł o ponad 38 proc. W najtrudniejszej sytuacji były zamknięte kina. Spadek ich obrotów reklamowych wyniósł niemal 80 proc.

Reklama w internecie mocno goni telewizję. – Wolumenowo pierwsze miejsce ciągle zajmuje telewizja, z prawie 4 mld zł, którymi operuje. Digital jest na poziomie niecałych 3,7 mld zł. – podała Jaśkiewicz-Kundera.

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media SA, przypomniał, że jak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11901

Wydanie: 11901

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament