Telezakupy wracają do Polski w wielkim stylu
Zaczęło się w Azji, ale transmisje, podczas których sprzedawane są najróżniejsze produkty, podbijają kolejne rynki, także Polski. Takie rozwiązanie testuje Allegro.
LiveStreaming tryumfy świeci w Chinach. Miesiąc temu znana influencerka Viya w kilka minut sprzedała produkty trzech marek jednej firmy za 1 mln euro. Z kolei Yin Shihang zapowiedział milionom swoich fanów, iż podczas transmisji mogą spodziewać się wielkiego wydarzenia – w domyśle oświadczyn – jednak kilkugodzinna sesja przerodziła się w niekończący się seans sprzedażowy. Promowane przez niego marki miały sprzedać towary za miliony, ale jednocześnie wpłynęło 23 tys. skarg od rozgoryczonych widzów, którzy poczuli się oszukani.
Tandeta, ale działa
– Chińczycy nie mają sentymentów, ich transmisje wyglądają jak polskie telezakupy z początku lat 90. I to działa. Gdy próbuje się to unowocześniać i podawać w bardziej eleganckiej formie, wówczas traci siłę – mówi przedstawiciel polskiego e-sklepu.
W Chinach chwyciło. Research Consulting Group szacuje, iż już w 2020 r. 62 proc. internautów prowadziło transmisje online, zaś wartość sprzedaży dokonywanej w ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta