Na lokalne trasy ma wyjechać więcej autobusów
Samorządy dwoją się i troją, by wspierać lokalnych przewoźników. Wykluczenie komunikacyjne to zbyt poważny problem, by go lekceważyć.
Pandemia i spadek frekwencji przyczyniły się do pogłębienia kłopotów przewoźników w transporcie publicznym. W szczególnie opłakanej sytuacji znalazły się lokalne przewozy autobusowe, które zresztą zaczęły podupadać już wcześniej.
By nie pogłębiać wykluczenia komunikacyjnego kolejnych gmin i powiatów, ratowaniem transportu osobowego zajmują się samorządy. W wielu regionach to właśnie ich działania stały się dla mieszkańców małych miejscowości kołem ratunkowym, pozwalającym na dotarcie do większych ośrodków.
Wypełnianie luk
Z początkiem lipca rozpoczęły się pierwsze kursy autobusów, które na wybranych liniach uruchomił samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. To pilotażowe przedsięwzięcie ma być próbą wypełnienia luk komunikacyjnych w regionie, który ma duży, ale słabo zaludniony obszar. Porozumienie z przewoźnikami zostało podpisane w ostatnim dniu czerwca, dzień wcześniej uchwałę w tej sprawie przyjął wojewódzki sejmik.
Samorządowcy zdecydowali się na cztery trasy: Braniewo–Orneta (o długości 47 km,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta