Sklepy będą coraz mniejsze
Nowych będzie nie tylko mniej, ale także ich powierzchnia się skurczy. Trzeba się liczyć, iż nawet o jedną trzecią, co jest głównym efektem boomu na sprzedaż internetową. Trend zaczął się wcześniej, ale pandemia zdecydowanie go przyspieszyła.
Z danych amerykańskiej firmy Edge by Ascential wynika, że pandemia spowoduje nie tylko spadek liczby sklepów, ale również kurczenie się ich powierzchni. To bezpośredni efekt zmiany zachowań związanych z pandemią, głównie chodzi o przesunięcie zakupów do kanału internetowego. W efekcie coraz częściej sklep stacjonarny będzie traktowany jako salon wystawienniczy, wyłącznie do obejrzenia produktu fizycznie, podczas gdy pozostałe operacje będą dokonywane już online.
Za dużo metrów
– Pandemia zmieniła więcej, niż nam się wydaje i nie chodzi tylko o zwiększenie sprzedaży online, ale generalnie o zmianę w sposobie dokonywania zakupów – mówi Marcin Michalski, ekspert strategii digital marketingowych i reklamy online. – Większość centrów handlowych i sklepów jest usytuowana wokół gęsto zaludnionych skupisk ludzkich. Jednak centra miast powoli zaczynają się wyludniać. Szczególnie w dobie pracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta