Koniec świata Magdy M.
Kiedyś ludzie aspirujący do klasy średniej chcieli być jak bohaterowie seriali TVN, dziś marzą, by wyglądać jak gwiazdy Instagrama.
Kto jest dziś w Polsce królem reklamy? Sprzedaje telefony, nowoczesne technologie, napoje, kosmetyki. Zresztą sprzedałby wszystko, czego się nie tknie. Ale nie tylko dlatego, że jest największą gwiazdą w historii polskiej piłki nożnej. Oczywiście, bez tego jego sukces nie byłby możliwy. Ale równie ważne jest to, że Robert Lewandowski jest królem Instagrama. Jedynym Polakiem, który ma ponad 20 mln obserwujących. Gdyby dziś przestał grać i stracił cały majątek, dzięki swojemu profilowi szybko zostałby znowu milionerem. Bo dziś wartość gwiazdy liczy się przede wszystkim w oparciu o liczbę followersów na portalach społecznościowych.
Transfer gwiazd
Najistotniejszy jest Instagram. Twitter to domena polityki i newsów. Facebook z biegiem lat nieco zramolał, dziś to przede wszystkim portal dla ludzi w średnim wieku. Gwiazdom służy do podtrzymywania kontaktu z fanami i mediami. Za to Instagram to orgia konsumpcji. Jak pokazują badania, aż połowa użytkowników kieruje się przy zakupach tym, co widzą na zdjęciach w aplikacji. A mówimy w skali globalnej o miliardzie użytkowników miesięcznie! 500 mln zdecydowanych klientów? Gdzie można znaleźć tak gigantyczny rynek?! Nic dziwnego, że Dwayne Johnson, który jako pierwszy aktor zgromadził na swoim profilu ponad 200 milionów obserwujących (w tej chwili zbliża się już do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta