Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zielone floty w zasięgu ręki

28 października 2021 | Logistyka Transport Spedycja
źródło: Rzeczpospolita
Zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku wszystkie dostawy produktów i usług będą się odbywać  pojazdami zeroemisyjnymi. Do 2030 roku chcemy zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych w ilości większej, niż emitujemy w całym łańcuchu wartości.                                          ANITA RYNG           ACTING COUNTRY COMMUNICATION MANAGER, IKEA RETAIL
źródło: Rzeczpospolita
Zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku wszystkie dostawy produktów i usług będą się odbywać pojazdami zeroemisyjnymi. Do 2030 roku chcemy zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych w ilości większej, niż emitujemy w całym łańcuchu wartości. ANITA RYNG ACTING COUNTRY COMMUNICATION MANAGER, IKEA RETAIL
Raporty o konsumpcji energii pomagają kontrolować koszty i sprawnie zarządzać całą flotą. Raporty o gotowości pojazdów do elektryfikacji wspierają podejmowanie ekonomicznie uzasadnionych decyzji. Nie bójmy się elektryfikacji.                                                    AGNIESZKA SZWAJ                             KIEROWNIK MARKETINGU I KOMUNIKACJI NA POLSKĘ             I EUROPĘ ŚRODKOWO-WSCHODNIĄ, WEBFLEET SOLUTIONS
źródło: Rzeczpospolita
Raporty o konsumpcji energii pomagają kontrolować koszty i sprawnie zarządzać całą flotą. Raporty o gotowości pojazdów do elektryfikacji wspierają podejmowanie ekonomicznie uzasadnionych decyzji. Nie bójmy się elektryfikacji. AGNIESZKA SZWAJ KIEROWNIK MARKETINGU I KOMUNIKACJI NA POLSKĘ I EUROPĘ ŚRODKOWO-WSCHODNIĄ, WEBFLEET SOLUTIONS
Aby myśleć o masowej elektryfikacji, trzeba poważnie podejść do infrastruktury szybkiego ładowania. Na rynku już są pojazdy mogące uzupełnić energię w 20 minut  i to samo się zdarzy z pojazdami dostawczymi, nie mówiąc o dalekobieżnych.                                                                                                              KRZYSZTOF BURDA                     PREZES POLSKIEJ IZBY ROZWOJU ELEKTROMOBILNOŚCI
źródło: Rzeczpospolita
Aby myśleć o masowej elektryfikacji, trzeba poważnie podejść do infrastruktury szybkiego ładowania. Na rynku już są pojazdy mogące uzupełnić energię w 20 minut i to samo się zdarzy z pojazdami dostawczymi, nie mówiąc o dalekobieżnych. KRZYSZTOF BURDA PREZES POLSKIEJ IZBY ROZWOJU ELEKTROMOBILNOŚCI
Dla rozwoju elektromobilności ważne są przyjazne regulacje, w tym zwiększenie dmc pojazdu z 3,5 do 4,25 tony z uprawnieniami B. Większa masa zapewni większy zasięg, sięgający 180–200 km, co umożliwi elektryfikację kolejnych tras.                                                          MACIEJ MAZUR                                                                 DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY                 POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PALIW ALTERNATYWNYCH
źródło: Rzeczpospolita
Dla rozwoju elektromobilności ważne są przyjazne regulacje, w tym zwiększenie dmc pojazdu z 3,5 do 4,25 tony z uprawnieniami B. Większa masa zapewni większy zasięg, sięgający 180–200 km, co umożliwi elektryfikację kolejnych tras. MACIEJ MAZUR DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PALIW ALTERNATYWNYCH
Doświadczenie utwierdza nas w przekonaniu,  że nasza strategia budowania zeroemisyjnej floty to właściwy kierunek. W najbliższych latach planujemy zwiększyć liczbę posiadanych samochodów elektrycznych do ponad 600.                                                                                           MARCIN OSZAL            DYREKTOR DS. WSPARCIA OPERACYJNEGO, DHL PARCEL
źródło: Rzeczpospolita
Doświadczenie utwierdza nas w przekonaniu, że nasza strategia budowania zeroemisyjnej floty to właściwy kierunek. W najbliższych latach planujemy zwiększyć liczbę posiadanych samochodów elektrycznych do ponad 600. MARCIN OSZAL DYREKTOR DS. WSPARCIA OPERACYJNEGO, DHL PARCEL
Szczególnie istotne jest dla nas zapewnienie działań naszych służb technicznych pracujących nad utrzymaniem sieci ciepłowniczych. Elektryfikacji naszej floty będzie towarzyszył aspekt ekonomiczny.                                                                                       ADRIAN SIENICKI                                 CZŁONEK ZARZĄDU, DYREKTOR DS. ROZWOJU,                                                                                   VEOLIA ENERGIA ŁÓDŹ
źródło: Rzeczpospolita
Szczególnie istotne jest dla nas zapewnienie działań naszych służb technicznych pracujących nad utrzymaniem sieci ciepłowniczych. Elektryfikacji naszej floty będzie towarzyszył aspekt ekonomiczny. ADRIAN SIENICKI CZŁONEK ZARZĄDU, DYREKTOR DS. ROZWOJU, VEOLIA ENERGIA ŁÓDŹ
Dla Mercedes-Benz Vans elektryfikacja to już teraźniejszość. Dla każdego modelu mamy zelektryfikowany odpowiednik. Przyszłość jest jednoznaczna: po 2025 roku nie będziemy wprowadzać żadnego nowego  modelu z silnikiem spalinowym.                      PIOTR WÓJCIK                                           MARKETING COMMUNICATION MANAGER,                                                                             MERCEDES-BENZ POLSKA
źródło: Rzeczpospolita
Dla Mercedes-Benz Vans elektryfikacja to już teraźniejszość. Dla każdego modelu mamy zelektryfikowany odpowiednik. Przyszłość jest jednoznaczna: po 2025 roku nie będziemy wprowadzać żadnego nowego modelu z silnikiem spalinowym. PIOTR WÓJCIK MARKETING COMMUNICATION MANAGER, MERCEDES-BENZ POLSKA

Specjaliści przekonują, że floty są w przededniu 
masowej elektryfikacji. Gotowe są wszystkie 
elementy: od pojazdów poprzez infrastrukturę 
po narzędzia do zarządzania parkiem samochodów. Materiał powstał 
we współpracy 
z Webfleet Solutions Poland

 

Transport elektromobilny rozwija się w całej Europie, a kierunek zmian dyktowany jest polityką UE, na co składa się bardzo wiele regulacji, w tym najnowsza propozycja KE: Fit for 55. Dynamizuje ona rozwój e-mobilności. – Celem jest całkowita rezygnacja z rejestracji samochodów konwencjonalnych po 2035 roku – przypomina dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur.

Branża TSL napędza rozwój elektromobilności

Mazur wskazuje, że rozwój branży TSL napędza elektromobilność w całej Europie, również w Polsce. – Floty dostawców towarów coraz częściej są elektryfikowane, ponieważ idealnie nadają się do elektryfikacji. Takie pojazdy jeżdżą po ściśle określonych trasach, w nocy mogą być ładowane tanią energią elektryczną, zaś w ciągu dnia realizują dostawy. To efektywny model działania, który przynosi konkretne korzyści ekonomiczne. Eksploatacja samochodów elektrycznych jest znacznie tańsza niż pojazdów spalinowych, a infrastruktura ładowania w tego typu transporcie nie jest barierą – flotowe EV zaparkowane nocą w bazie mogą korzystać z ładowarek prywatnych – tłumaczy dyrektor PSPA.

Dodaje, że branża TSL jest w Polsce bardzo dobrze rozwinięta i wydaje się, że będzie jednym z pierwszych sektorów, które rozpoczną elektryfikację na masową skalę. – Są już floty liczące...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12103

Wydanie: 12103

Spis treści
Zamów abonament