Polak w e-sklepie. Smartfon zamiast koszyka i portfela
Z badań rynku wynika, że Polacy coraz częściej kupują w sieci i nie boją się korzystać przy tym z urządzeń mobilnych. Choć trend ten ograniczyła pandemia, która przykuła ludzi do laptopów i komputerów stacjonarnych, to lawiny – według ekspertów – nie da się zatrzymać. Im mniej będzie obostrzeń, tym więcej transakcji będzie realizowanych „w ruchu" na urządzeniach mobilnych.
Z ubiegłorocznych badań rynku wynika, że grupa Polaków, którzy unikają zakupów w sieci jest wciąż duża. Gemius ustalił, że 23 proc. internautów nie kupuje w sieci.
Firma Visa, międzynarodowy operator płatności, sprawdziła, dlaczego Polacy rezygnują z zakupów w sieci. 65 proc. zapytanych najbardziej obawia się o bezpieczeństwo transakcji, w tym o nadużycia. 51 proc. boi się zagrożenia prywatności. 55 proc. zapytanych nie rozumie, dlaczego płatności mobilne mają być „lepsze od tradycyjnych", a 24 proc. nie rozumie oferty przeznaczonej dla użytkowników smartfonów czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta