Polskie MŚP cyfryzują się dość powoli
Bezpieczeństwo rozwiązań chmurowych jest wyższe niż w większości naszych małych i średnich firm – ocenia Arkadiusz Giedrojć, chief technology officer w Huawei Enterprise CEE & Nordic Region.
Jak ocenia pan digitalizację polskiego sektora MŚP?
Niestety, nie jesteśmy raczej prymusem wśród krajów
Unii Europejskiej. Oczywiście, nie jest tak w przypadku wszystkich naszych firm oraz branż, ale przedsiębiorstwa szeroko korzystające
z dobrodziejstw cyfryzacji są w Polsce raczej wyjątkiem od reguły niż normą. Przynajmniej dotychczas taki trend obserwujemy. Na przykład wyniki badania firmy Kantar Polska sugerują, że tylko
16 proc. polskich przedsiębiorców uważa, że transformacja cyfrowa przełoży się
na sprzedaż, a raptem 11 proc. widzi w jej zaletach podniesienie kompetencji swojego zespołu.
Z czego wynika taki stan?
Nie mnie o tym sądzić,
a przynajmniej nie z punktu widzenia technologii.
Zresztą technologia jest tylko narzędziem. Wydaje mi się, że ci, którzy rozumieją, w jaki sposób używać technologii,
i że może ona być elementem przewagi konkurencyjnej, używają jej już teraz, nie oglądając się na konkurencję. Znam osobiście wielu przedsiębiorców, którzy wdrożyli np. rozwiązania chmurowe, choć oczywiście każda firma musi wypracować własną strategię w tym zakresie. Przykładowo część z nich preferuje model „zero gravity", czyli chce zajmować się tylko tym, co najlepiej umie – np. tworzeniem software'u, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta