Najbardziej wpływowa świnka świata
Nad świnką Peppą podobnie jak kiedyś nad imperium brytyjskim słońce nie zachodzi nigdy. Kreskówka dotarła w niemal każdy zakątek globu, przynosząc miliardowe zyski i promując Zjednoczone Królestwo miejscami lepiej niż Beatlesi czy Manchester United.
Pod koniec listopada ubiegłego roku Boris Johnson brał udział w spotkaniu z liderami brytyjskiego biznesu. W trakcie przemówienia premier w pewnym momencie wyraźnie zgubił wątek. Kilkukrotnie mamrocząc przeprosiny, zaczął nerwowo przerzucać leżące na pulpicie notatki. W końcu, by przerwać przedłużającą się ciszę, postanowił nawiązać do swojej wizyty w parku rozrywki, którego motywem przewodnim jest popularna brytyjska bajka.
– Wczoraj pojechałem, wszyscy powinniśmy tak zrobić, do Świata Świnki Peppy. Kto z was tam był? – zapytał Johnson, rozglądając się po twarzach prezesów korporacji, którzy przybyli na spotkanie, oczekując informacji o rządowych planach pobudzenia gospodarki po pandemii. – Byłem zachwycony. To miejsce w moim stylu. Są tam bardzo bezpieczne ulice i dyscyplina w szkołach – kontynuował Johnson.
Na te słowa zebrani zaczęli się śmiać. – Kto by uwierzył, że świnka, która wygląda jak suszarka albo bardziej suszarka w stylu Picassa, świnka, która została odrzucona przez BBC, będzie teraz eksportowana do 180 krajów – pytał retorycznie premier.
Choć wystąpienie Johnsona stało się obiektem żartów i krytyki, to fakt, że odwołał się do Peppy akurat podczas spotkania z biznesmenami wcale nie był pozbawiony sensu. Szczególnie gdy spojrzy się na korzyści, jakie bajka przynosi gospodarce Wielkiej Brytanii i jej pozycji na świecie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta