Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rower i hulajnoga zamiast auta

11 marca 2022 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
źródło: Rzeczpospolita

Rynek współdzielonej mikromobilności przyśpiesza. Branży pomoże drastyczny wzrost cen na stacjach benzynowych.

Skutki wojny w Ukrainie są coraz szersze – okazuje się, że będą miały one oddziaływanie również na branżę tzw. sharingu jednośladów nad Wisłą. Eksperci przewidują, że popyt na współdzielone rowery, hulajnogi i skutery w naszym kraju wystrzeli, gdy coraz więcej osób zdecyduje się na ich rzecz porzucić prywatne samochody. Wywołany inwazją Rosji wzrost cen ropy, a co za tym idzie – wysokie koszty zakupu paliw, to magnes do korzystania z flot elektrycznych jednośladów pożyczanych na minuty.

Odbudowa rynku bike-sharingu

Rynek współdzielonych rowerów, hulajnóg i skuterów mocno odczuł pierwszy rok pandemii, gdy popyt na te pojazdy w polskich miastach skurczył się o 60–80 proc., a część operatorów wręcz zamknęła biznes lub wycofała się z Polski. Rok 2021 przyniósł jednak odwilż i Polacy ponownie postawili na dwa kółka...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12213

Wydanie: 12213

Spis treści

Rzecz o zdrowiu

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament