Dziś najważniejsze są oszczędności
W przypadku klienta biznesowego wybór dostawcy instalacji fotowoltaicznej powinien się opierać na stałości i stabilności. To ważne inwestycje: mają redukować koszty działalności – mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska.
Co sprawiło, że powstała EDP Energia Polska?
Grupa EDP jest obecna w Polsce od wielu lat. W 2008 r. działalność rozpoczęła spółka EDP Renewables specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu energetyki wiatrowej. Dwa lata temu w grupie EDP zapadła decyzja o wejściu na polski rynek firmy skupiającej się na oferowaniu rozwiązań fotowoltaicznych klientom końcowym z segmentu biznesowego. To świadoma decyzja: Polska jest ważnym rynkiem rozwoju na mapie działania grupy EDP.
To efekt boomu na fotowoltaikę, który zapanował kilka lat temu na polskim rynku?
Boom pomaga rozwijać taki biznes. Ale nasza decyzja zapadła wcześniej – jest elementem strategii EDP jako grupy kapitałowej, zgodnie z którą EDP jest nastawiona na transformację energetyczną. Grupa EDP do 2030 r. chce być neutralna pod względem emisji CO2, jak i w pełni neutralna klimatycznie. Grupa EDP inwestuje w farmy wiatrowe i fotowoltaiczne, a EDP Energia Polska chce promować fotowoltaikę wśród klientów biznesowych jako część optymalizacji energetycznej.
Jak wasza oferta wspiera taką optymalizację?
Wyróżnia nas to, że proponujemy klientom tak model transakcyjny, jak i model fotowoltaiki jako usługi, który nazywamy „PV-As-A-Service”. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta