Rower miejski w Krakowie – dwa systemy do wyboru
Pod Wawelem powstają systemy rowerowe, mające skłonić kierowców do przesiadki na dwa kółka. Zmiana nawyków jest tym pilniejsza, że rychło pojawi się tu strefa czystego transportu.
W tym roku w Krakowie chętni będą mogli skorzystać aż z dwóch komplementarnych systemów roweru miejskiego. Już ruszył Park-e-Bike, czyli wygodna alternatywa dla kierowców, którzy chcą zostawić swój samochód na parkingu Park & Ride i dalej ruszyć komunikacją zbiorową lub właśnie rowerem elektrycznym. Natomiast już niedługo, wiosną, ma ruszyć LajkBike. Będzie ona proponować rowery na wynajem długoterminowy. To znaczy, że sprzęt będzie można wziąć do siebie do domu (czy akademika) na co najmniej miesiąc, a maksymalnie na trzy.
Charakterystyczne niebieskie i zielonożółte odblaskowe rowery ze wspomaganiem w ramach systemu Park-e-Bike są dostępne na czterech krakowskich parkingach Park & Ride: Czerwone Maki, Nowy Bieżanów, Mały Płaszów i Kurdwanów. Łącznie, zupełnie za darmo, do dyspozycji jest codziennie około 80 rowerów. Wystarczy zostawić swoje „cztery kółka”, przesiąść się na „dwa” i korzystając z dróg dla rowerów, bez wysiłku (bo z pomocą niewielkiego silnika elektrycznego) można dojechać nawet w najdalsze miejsca Krakowa, a nawet Gminy Skawina. Bateria na jednym ładowaniu pozwala na lekkie i szybkie pokonanie nawet stu kilometrów!
Test przed zmianą przyzwyczajeń
Rower Park-e-Bike wypożycza się bez żadnych opłat na cały dzień. W przypadku dojazdu do pracy czy na uczelnię, na zakupy do marketu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta