Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marki mięsne na łopatkach

27 marca 2023 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz Aleksandra Ptak-Iglewska
źródło: Rzeczpospolita

Przy rosnących cenach marki sklepowe wypychają z półek polskie marki producenckie. Na te pierwsze w 2022 r. przypadała niemal połowa sprzedaży wędlin, w innych kategoriach jest podobnie.

Paradoksalnie polskie marki producenckie najmocniej trzymają się w roślinnych alternatywach dla mięsa, choć dotychczasowy król, kabanosy roślinne firmy Tarczyński, straciły aż 26 pkt proc. udziału i teraz to 44 proc. – wynika z raportu Kantar i Grupy Blix, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.

– 89 proc. Polaków spożywa mięso przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wyniki te są zgodne z trendami w Europie, gdzie spożycie mięsa pozostaje stabilne lub maleje nieznacznie – mówi Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX. – Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie mięsa, ale wciąż borykają się z ograniczeniami finansowymi i czasowymi – dodaje.

Widać zdecydowaną dominację jednego rodzaju sklepów. – Wśród użytkowników aplikacji Blix ponad 80 proc. robi zakupy w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12531

Wydanie: 12531

Spis treści
Zamów abonament