Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co po twardym lądowaniu

04 stycznia 1994 | Ekonomia | AB

Co po twardym lądowaniu

B-767 (300) ubezpieczony był przez LOT w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta SA. Wartość samolotu szacowana jest na ok. 120 milionów dolarów. Warta reasekurowała to ryzyko u zachodnich ubezpieczycieli biorąc na siebie jedynie część zobowiązań. W 1992 roku składka za całkowite ubezpieczenie jednego B-767 wyniosła ok. 350 tys. USD.

Polisa dotycząca tego boeinga to cały program ubezpieczeniowy obejmujący m. in. casco statków powietrznych (aero casco) . Prawdopodobnie z tej właśnie polisy pokryte zostaną koszty naprawy uszkodzonego samolotu. Polisa aero casco obejmuje ochroną statki powietrzne należące do linii lub będące w jej użytkowaniu. Towarzystwo ubezpieczeniowe odpowiada tu za szkody całkowite lub częściowe samolotu powstałe na lądzie bądź w powietrzu.

A. H. B.

Brak okładki

Wydanie: 158

Spis treści
Zamów abonament