Chcemy oszczędzać nawet na świętach
Plan cięcia wydatków ma ponad 73 proc. Polaków. Zdecydowana większość do sklepów będzie chodzić z listą produktów i szukać ich głównie na promocjach.
85,2 proc. Polaków ma zamiar świąteczne zakupy zrobić głównie na promocjach – wynika z badania UCE Research oraz Grupy Blix, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Do tego aż trzy czwarte ze względu na wysoką inflację, wzrost cen itp. zamierza ograniczyć wydatki. Między innymi aż 94,9 proc. konsumentów planuje robić zakupy z listą, by ograniczyć liczbę produktów niepotrzebnie wkładanych do koszyka.
Ostrożne wydawanie
– Również należy rozważyć aspekt zmęczenia konsumentów ciągłym poszukiwaniem oszczędności. Po latach pandemii, wysokiej inflacji i związanej z nimi niepewności ekonomicznej część konsumentów może być już zmęczona koniecznością ciągłego „zaciskania pasa” – mówi Krzysztof Łuczak, head of retail w Grupie Blix. – To może prowadzić do sytuacji, gdzie mniej osób aktywnie poszukuje promocji,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta