Dobre, bo polskie – czyli chcemy kupować rodzimą żywność
Zdaniem niemal 60 proc. z nas polskie produkty spożywcze są lepszej jakości niż produkty z zagranicy. Duża część z nas jest skłonna zapłacić za nie więcej.
Polski przemysł rolno-spożywczy jest jedną z kluczowych gałęzi gospodarki kraju. Według danych z „Rocznika Statystycznego Rolnictwa 2022” Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce jest 1,3 mln gospodarstw rolnych, a w rolnictwie pracuje blisko 38 tysięcy osób. Wartość polskiej produkcji rolnej w 2022 r. wyniosła 39,5 mld euro, co plasuje nas na piątym miejscu w Unii Europejskiej.
Ważne pochodzenie
Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy ubezpieczeniowej Wiener wynika, że dla trojga na czworo z nas ważne jest, by produkt spożywczy, który kupuje, był polski. Skłonność do patriotyzmu konsumenckiego rośnie wraz z wiekiem – polskie pochodzenie produktów jest „ważne” i „bardzo ważne” dla 78 proc. osób z grupy wiekowej 45–54 lata i 76 proc. badanych powyżej 55. roku życia.
Kupowanie produktów pochodzenia polskiego nie jest natomiast ważne dla 12 proc. Taki sam odsetek badanych twierdzi, że nie zwraca uwagi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta