Skłóceni z życiem
Tytułowe motocykle w filmie Jeffa Nicholsa symbolizują wolność i bunt. Autor tęskni za światem, którego nigdy nie było, ale umiejętnie potrafi zarazić tym marzeniem widzów.
Schrzaniliśmy” – tymi słowami Wyatt podsumowuje nie tyle przedstawione w „Swobodnym jeźdźcu” (1969) wydarzenia, ile ogólnie czasy kontestacji. Jeff Nichols w „Motocyklistach” dochodzi do takich samych wniosków. Podobnie jak twórca i aktor z tamtego filmu Dennis Hopper pozwala nam śnić piękny amerykański sen tylko po to, aby zamienić go w koszmar. Pokazać, jak roztrzaskuje się w starciu z brutalnie zmieniającą się rzeczywistością Stanów Zjednoczonych przełomu lat 60. i 70.
Nichols luźno inspiruje się albumem fotografa i dziennikarza Danny’ego Lyona, co przekłada się na nieco zbyt epizodyczną fabułę. „Motocyklistów” ogląda się przez to jak kolejne zdjęcia dokumentujące losy fikcyjnego klubu motocyklowego Vandals. Można jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta