Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niemowlak z cudzą nóżką

07 stycznia 1998 | Gazeta | IT

Występujące w polskiejreklamie dziecko zarabia średnio 700 złotych

Niemowlak z cudzą nóżką

IWONA TRUSEWICZ

W a merykańskim hicie "Zabójcza broń II" jest taka scena: Rodzina czarnoskórego sierżanta Rodgera zasiada przed telewizorem. Wszyscy są podekscytowani. Za chwilę wyemitowana zostanie reklama, w której wystąpiła szesnastoletnia córka sierżanta. Tata policjant włącza wideo. Na ekranie pojawia się plaża z grającymi w piłkę nastolatkami. W pewnej chwili dziewczyna, grana przez córkę sierżanta, chwyta za rękę chłopca i razem biegną w dal. Głos zza kadru mówi: Gdy nadejdzie twój czas, nie zapomnij o prezerwatywach firmy. .. W mieszkaniu zapada złowroga cisza.

Sytuacja taka nie grozi rodzicom dzieci grających w polskich reklamach. Wyrażają oni zgodę na udział swoich pociech w reklamach, podpisując umowę z angażującą dzieci firmą. W umowie zaznaczone jest m. in. , w reklamie jakiego produktu dziecko wystąpi.

Od pieluch do przypraw

Jeżeli oglądamy reklamy telewizyjne, to rzadko trafia się taka, w której dzieci nie występują. Nie reklamują męskich i damskich kosmetyków, ale przewijają się w clipach zachęcających do kupna pralek, chemikaliów, proszków do prania, pampersów, płatków, ciasteczek, napojów, banków, firm...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1275

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament