Występujące w polskiej reklamie dziecko zarabia średnio 700 złotych
Występujące w polskiej reklamie dziecko zarabia średnio 700 złotych
Niemowlak z cudzą nóżką
Telewizyjne reklamy pokazują świat ładny, bogaty, czysty i zdrowy, więc i dziecięcy aktorzy muszą wyglądać i zachowywać się wzorcowo. Na zdjęciu: amerykańska reklama usług medycznych dla młodych matek i ich dzieci. FOT. (C) AP
IWONA TRUSEWICZ
W amerykańskim hicie "Zabójcza broń II" jest taka scena: Rodzina czarnoskórego sierżanta Rodgera zasiada przed telewizorem. Wszyscy są podekscytowani. Za chwilę wyemitowana zostanie reklama, w której wystąpiła szesnastoletnia córka sierżanta. Tata policjant włącza wideo. Na ekranie pojawia się plaża z grającymi w piłkę nastolatkami. W pewnej chwili dziewczyna, grana przez córkę sierżanta, chwyta za rękę chłopca i razem biegną w dal. Głos zza kadru mówi: Gdy nadejdzie twój czas, nie zapomnij o prezerwatywach firmy... W mieszkaniu zapada złowroga cisza.
Sytuacja taka nie grozi rodzicom dzieci grających w polskich reklamach. Wyrażają oni zgodę na udział swoich pociech w reklamach, podpisując umowę z angażującą dzieci firmą. W umowie zaznaczone jest m.in., w reklamie jakiego produktu dziecko wystąpi.
Od pieluch do przypraw
Jeżeli oglądamy reklamy telewizyjne, to rzadko trafia się taka, w której dzieci nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta