Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Występujące w polskiej reklamie dziecko zarabia średnio 700 złotych

07 stycznia 1998 | Media, Internet | IT
źródło: Nieznane

MEDIA

Występujące w polskiej reklamie dziecko zarabia średnio 700 złotych

Niemowlak z cudzą nóżką

Telewizyjne reklamy pokazują świat ładny, bogaty, czysty i zdrowy, więc i dziecięcy aktorzy muszą wyglądać i zachowywać się wzorcowo. Na zdjęciu: amerykańska reklama usług medycznych dla młodych matek i ich dzieci. FOT. (C) AP

IWONA TRUSEWICZ

W amerykańskim hicie "Zabójcza broń II" jest taka scena: Rodzina czarnoskórego sierżanta Rodgera zasiada przed telewizorem. Wszyscy są podekscytowani. Za chwilę wyemitowana zostanie reklama, w której wystąpiła szesnastoletnia córka sierżanta. Tata policjant włącza wideo. Na ekranie pojawia się plaża z grającymi w piłkę nastolatkami. W pewnej chwili dziewczyna, grana przez córkę sierżanta, chwyta za rękę chłopca i razem biegną w dal. Głos zza kadru mówi: Gdy nadejdzie twój czas, nie zapomnij o prezerwatywach firmy... W mieszkaniu zapada złowroga cisza.

Sytuacja taka nie grozi rodzicom dzieci grających w polskich reklamach. Wyrażają oni zgodę na udział swoich pociech w reklamach, podpisując umowę z angażującą dzieci firmą. W umowie zaznaczone jest m.in., w reklamie jakiego produktu dziecko wystąpi.

Od pieluch do przypraw

Jeżeli oglądamy reklamy telewizyjne, to rzadko trafia się taka, w której dzieci nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1275

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament