Jednolity rynek to trampolina dla eksportu
Międzynarodowe marketplace’y pełnią funkcję „pomostu” między lokalnymi przedsiębiorcami a innymi krajami.
Polscy przedsiębiorcy od lat korzystają z potencjału jednolitego rynku Unii Europejskiej. To dzięki niemu mogą swobodnie oferować produkty w 27 krajach członkowskich, bez konieczności pokonywania barier celnych, z ograniczonymi formalnościami administracyjnymi i przy uproszczonych zasadach obrotu. Z jednej strony jednolity rynek oferuje dostęp do ponad 440 milionów konsumentów, z drugiej – eksport w jego ramach, choć rośnie, nie jest jeszcze pozbawiony blokad.
Wśród trudności, z jakimi często borykają się polscy eksporterzy, znajdują się m.in. różnice w przepisach dotyczących rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). Dla niektórych firm, np. producentów oświetlenia, którzy chcą sprzedawać swoje produkty w dziesięciu państwach UE, oznacza to, że średnie koszty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)