Eternis chce podbijać nowe rynki
Choć wielu korzysta z jej usług, to mało kto ją zna – rodzima spółka, która pośredniczy między kierowcami, kurierami a aplikacjami, jak Uber, Bolt i Glovo, rusza z ekspansją. Cel? Bliski Wschód, Afryka i Ameryka Płd. – ustaliła „Rzeczpospolita”.
Nad Wisłą rozwinął się dość nietypowy model biznesu – urósł do tego stopnia i stał się tak sprawną „maszyną”, że teraz koncept chcą kopiować inne rynki. Chodzi o pośrednictwo między aplikacjami przewozowymi i zapewniającymi dostawy a osobami, które chcą świadczyć takie usługi. Liderem tej branży w Polsce jest Eternis. W niektórych krajach wciąż kierowcy świadczą usługi przewozu przez aplikację wprost dla takich firm, jak Uber czy Bolt. Platformy te jednak coraz częściej chcą skupiać się na rozwoju, a nie zarządzaniu ludźmi i flotami. A to woda na młyn dla warszawskiego start-upu założonego przez Kamila Leszczyńskiego.
Polski biznes wejdzie do Afryki
Biznes Eternisu rośnie w imponującym tempie. W 2024 r. firma wygenerowała 600 mln zł obrotu. Teraz start-up chce przyspieszyć. Właśnie ogłosił plan dostarczenia na polski rynek (wspólnie z Boltem) co najmniej 1000 samochodów. Hybrydowe auta mają na ulice trafić do końca br.
– Rynek przewozów taxi oraz dostaw zakupów zamawianych przez aplikację w Polsce mocno rośnie. Dynamika rozwoju tych branż sięga 20–30 proc. rocznie. Jednocześnie rosną też oczekiwania pasażerów, stąd jest potrzeba nie tylko większej liczby pojazdów, ale i nowszych aut. Widzimy przestrzeń do wzrostów dla naszego biznesu i chcemy ją zagospodarować. Dlatego stworzyliśmy wspólną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
