Polacy wydają mniej na dzieci, więcej na zwierzęta
Drastyczne załamanie liczby urodzeń powoduje, że tylko w trzy lata sprzedaż głównych kategorii produktów dla dzieci spadła nawet o ponad 20 proc. Coraz więcej osób woli wydawać na zwierzęta domowe.
Tylko w kilka lat liczba urodzeń spadła niemal 40 proc. i nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się odmienić. Ostatnie dane GUS pokazują, że o ile jeszcze w 2017 r. dzieci urodziło się ponad 400 tys., o tyle już w 2024 – tylko 250 tys. Wskazuje to na kierunek zmian społecznych i dalsze starzenie się społeczeństwa, a zmiany w zakupach już widać.
Widać to było w spadku znaczenia Dnia Dziecka. Badanie Payback wskazuje, że wśród najczęściej wybieranych podarunków z tej okazji dominują zabawki z 51 proc. wskazań, książki wybiera 33 proc., a słodycze 25 proc. Najmniejszą popularnością cieszą się natomiast karty podarunkowe i bilety do kina czy teatru, które wymieniło 8 proc.
– Społeczeństwo się zdecydowanie starzeje, a w liczbie urodzeń widać wręcz tąpnięcie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
