Wybory przyniosły medialną rewolucję
Każda kampania w jakimś stopniu zmienia świat mediów i to, jak politycy komunikują się z wyborcami. W tym roku jednak prezydenckie starcie wywróciło medialny system do góry nogami, a powrotu do starego świata już nie ma.
Rok 2025 w polityce można śmiało nazwać rokiem długich form wideo. Zarówno debaty, jak i rozmowy w Kanale Zero czy też u polityków, np. Sławomira Mentzena, budziły rekordowe zainteresowanie opinii publicznej. Rozmowy lidera Konfederacji z Karolem Nawrockim i Rafałem Trzaskowskim były zresztą transmitowane przez media tradycyjne, co najlepiej pokazuje odwrócenie sytuacji sprzed lat, gdy to politycy musieli walczyć o uwagę tych mediów. Teraz w dużej mierze zaczynają tworzyć własne paramedialne kanały, co stawia – zwłaszcza stacje telewizyjne – w trudnej sytuacji.
Wszystkie trendy, które zamanifestowały się w tym roku, będą się zresztą pogłębiać w kolejnych miesiącach i latach. To sprawi, że kampania 2027 roku przed wyborami do Sejmu i Senatu – a przygotowania do niej ruszą od razu po 1 czerwca – będzie mocno się różnić od tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)