Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kimera Evo 037: Klasyka i autentyczność

02 czerwca 2025 | Ekonomia i rynek | Martin Śliwa
Kimera Evo 37 wyceniona jest na około 720 tys. euro, czyli ok. 3 mln złotych
autor zdjęcia: Jan guss-gasiński
źródło: Rzeczpospolita
Kimera Evo 37 wyceniona jest na około 720 tys. euro, czyli ok. 3 mln złotych

Włoska Kimera Evo 037 to coś więcej niż restmod. To zbudowany od podstaw samochód, który ucieka od dygitalizacji i stawia na klasyczne doznania z jazdy.

Opowieść o Kimerze trzeba rozpocząć od przedstawienia jej twórcy. Luca Betti należy do tego typu ludzi, których od razu polubicie, no co najwyżej niektórzy mogą mu nieco pozazdrościć. Uśmiechnięty, dobrze wyglądający z licznymi sukcesami na koncie, który mieszka w niesamowitej willi o nazwie Villa Kimera, którą chętnie wypożycza na śluby i inne huczne imprezy. Urodzony w 1978 roku Betti ścigał się od 20. roku życia i to z licznymi sukcesami. I tak np. w 2011 roku wywalczył rajdowe wicemistrzostwo Europy. Startował również w kilku rajdach w Polsce. Teraz jest na rajdowej emeryturze i w pełni zaangażował się w swój nowy projekt – zbudowanie restmoda słynnej rajdowej Lancii 037. Potwora rodem z rajdowej grupy B. Ostatnia rajdówka z tylnym napędem, która zdobyła tytuł mistrza świata WRC (1983 r.). Wiążą się z nim takie nazwiska jak Walter...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13190

Wydanie: 13190

Spis treści

Reklama

Zamów abonament