Ważna jest przemyślana logistyka ostatniej mili
Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing logistyki, traktując go jako niezbędny element strategii kosztowej.
Rok 2025 przynosi kontynuację dynamicznego wzrostu sektora e-commerce, który po chwilowym spowolnieniu ponownie nabiera tempa. Zarówno analizy rynkowe, jak i obserwacje DPD Polska potwierdzają pozytywne nastroje i rosnące wolumeny sprzedaży. Szacuje się, że tempo wzrostu rynku e-commerce w najbliższych latach wyniesie blisko 10 proc., co przewyższa dynamikę całego handlu detalicznego. Z jednej strony mamy więc do czynienia z ogromnym potencjałem: wzrost liczby transakcji, rozwój nowych kategorii produktowych, ekspansja zagraniczna. Z drugiej – z coraz większą presją rynkową, zwłaszcza w obszarze cen i marż. Oczekiwania klientów rosną: chcą szybciej, wygodniej, w sposób bardziej zrównoważony – ale niekoniecznie drożej.
Kluczowym filarem skutecznej strategii rozwoju dla biznesu e-commerce jest ekspansja międzynarodowa. Rynek Unii Europejskiej to 450 milionów potencjalnych klientów, z czego 80 proc. kupuje online, a ponad 50 proc. z nich regularnie zamawia produkty z zagranicy. Otwiera to przed polskimi firmami drzwi do nowych odbiorców i możliwości znacznego skalowania biznesu.
Polskie marki są coraz bardziej rozpoznawalne w Europie i skutecznie wykorzystują swoje przewagi. Szukają niszy w krajach o mniejszym nasyceniu e-commerce, takich jak Rumunia, Bułgaria,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

