Dostawa w minuty. Q-commerce zmienia e-handel
Rynek e-commerce wchodzi dziś w kolejną fazę rozwoju, w której oprócz szerokości oferty czas dostawy staje się kluczowym wyróżnikiem konkurencyjnym.
Q-commerce, czyli model szybkich dostaw, staje się realną odpowiedzią na zmieniający się styl życia konsumentów. Wzrost znaczenia tego segmentu doskonale odzwierciedlają dane – według prognoz Statista jego globalna wartość osiągnie ponad 250 miliardów dolarów jeszcze do 2028 roku, a Fortune Business Insights szacuje, że w 2032 roku będzie to niemal 340 miliardów. Na polskim rynku szczególną dynamiką cechuje się kategoria e-grocery, której wartość, jak podaje Strategy&, ma wzrosnąć z 9 miliardów złotych w 2024 roku do 14 miliardów do końca 2028 roku. Ponadto równolegle coraz bardziej popularne stają się kategorie non food – w Glovo obserwujemy dynamiczny wzrost zamówień produktów spoza sektora spożywczego, takich jak kwiaty, artykuły dla zwierząt, dekoracje do domu, kosmetyki, czy leki. To nie tylko efekt rozwoju technologii, ale przede wszystkim odpowiedź na nowe oczekiwania klientów, dla których komfort, dostępność i natychmiastowość stają się kluczowymi kryteriami zakupowymi.
Natychmiastowa dostępność
Klienci coraz częściej oczekują błyskawicznej dostawy nie tylko w kontekście jedzenia. Z naszego doświadczenia wynika, że w q-commerce liczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
