Trendy zakupowe młodego pokolenia
Pokolenie Z będzie odgrywać coraz większą rolę.
Zetki to miłośnicy zakupów online, przedstawiciele tej generacji nie są łatwymi klientami – to wymagający, analityczni i sprytni mistrzowie zakupów. Tylko 26 proc. przedstawicieli generacji Z (osoby urodzone między latami 1996 a 2012) przyznaje, że jest gotowych na to, aby kupić tańsze produkty podstawowe (np. jedzenie), a 38 proc. może zredukować swoje wydatki na rozrywkę, gdy będzie tego wymagać ich sytuacja materialna – pokazuje raport Mastercard. Zetki w obliczu rosnących cen starają się utrzymać dotychczasowy standard życia – nie chcą rezygnować ani z jakości ulubionych produktów, ani z codziennych przyjemności i doświadczeń. W odpowiedzi na te wyzwania stają się ekspertami w stosowaniu sprytnych strategii zakupowych. Ten sposób działania nazwaliśmy „smartflacją” – to trend polegający na aktywnym poszukiwaniu oszczędności, które pozwalają kupować więcej, wydając mniej, aby zachować dotychczasowy styl życia.
Jedną z najczęściej stosowanych metod jest świadome wyszukiwanie promocji, rabatów i korzystnych ofert. 62 proc. zetek – najwięcej spośród reprezentantów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
