Live shopping – nowa odsłona zakupów online
Dynamicznie rozwijający się trend z Chin wkracza na europejski rynek.
Zakupy na żywo, czyli live shopping, to nowoczesna odsłona znanych z przeszłości telezakupów. Dynamicznie rozwijający się trend z Chin wkracza na europejski rynek, przekształcając nie tylko sposób prezentowania produktów, ale także wymagania wobec logistyki i obsługi zamówień. Rozwiązania z zakresu AI i automatyzacji mogą w znaczący sposób wpłynąć na rozwój jego.
Live shopping jest trendem zakupowym, który szturmem zdobył rynek chiński, a dziś obserwujemy, że coraz bardziej zyskuje na popularności także w innych częściach globu, w tym Europie. Sama formuła nie jest nowa – bardzo przypomina telezakupy, tyle że transmisje, podczas których pokazywane są konkretne produkty i prowadzona jest ich sprzedaż, odbywają się online. Pomimo że trend w wielu krajach dopiero rozkwita, już dziś generowane są dzięki niemu znaczące przychody. Z raportu Grand View Research „Live Commerce Market Size & Share” wynika, że wartość rynku live commerce w 2024 r. była szacowana na blisko 128,5 miliarda dolarów, przewiduje się do 2033 r. osiągnie wartość prawie 2,5 biliona dolarów.
Czym transmisje live shopping przyciągają kupujących? Przede wszystkim możliwością interakcji z osobą prowadzącą transmisję. Użytkownicy internetowi mogą jej zadawać pytania dotyczące produktów, prosić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
