Za Odrą rośnie znaczenie polskich spółek
Nasz kraj jest już piątym co do wielkości partnerem handlowym Niemiec. Co ważniejsze, w tym roku widoczne są pierwsze oznaki poprawy sytuacji na tamtejszym rynku.
Niemcy to największy partner handlowy Polski. Z ostatnich danych GUS wynika, że w I połowie tego roku wysłaliśmy tam towary o wartości 205,2 mld zł. Z kolei import wyniósł 148,7 mld zł. Jak zauważa Komisja Wschodnia Niemieckiej Gospodarki (Ost-Ausschuss der Deutschen Wirtschaft), w I połowie roku obroty handlowe między Niemcami a Polską wzrosły o 5,4 proc. (o 4,6 mld euro), osiągając rekordowy poziom ponad 90 mld euro. W efekcie staliśmy się piątym najważniejszym partnerem handlowym tego kraju. Tuż przed nami jest Francja. Z kolei podium zajmują kolejno: USA, Chiny i Holandia.
Duży potencjał w sieci
Giełdowe spółki w ostatnich miesiącach zaobserwowały wzrost aktywności na niemieckim rynku. – Czynnikiem, który kształtuje działalność grupy LPP w Niemczech, ale także na innych rynkach, jest rosnące zapotrzebowanie na wygodne, mobilne zakupy oraz szybkie, spersonalizowane usługi, które zapewnia m-commerce. Przewidujemy, że w nadchodzących latach ten trend będzie nadal...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)