Wiadomości wysyłane po godzinach pracy też mogą skutkować rozwiązaniem umowy
Zachowanie pracownika poza pracą, w tym treść wysyłanych przez niego wiadomości, może mieć konsekwencje zawodowe. Pracodawca ma prawo interweniować, gdy uzyska informacje, że narusza on podstawowe obowiązki pracownicze – nawet jeżeli ma to miejsce w czasie wolnym.
Sądy zgodnie stoją na stanowisku, że obowiązek przestrzegania tzw. zasad współżycia społecznego wobec pracodawcy i współpracowników, czyli po prostu obowiązek przyzwoitego zachowania, obejmuje również sytuacje poza miejscem i czasem pracy. Jeżeli bowiem naganne zachowanie rzutuje na stosunki w zespole lub między pracownikami i pracodawcą, firma może wypowiedzieć umowę o pracę (por. wyrok Sądu Najwyższego z 23 października 2019 r., sygn. akt II PK 69/18). W takim przypadku nie mają znaczenia intencje pracownika, a skutek, jaki wywołało jego zachowanie.
Kontrola korespondencji
Pracodawca ma prawo wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowej organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy i właściwego użytkowania udostępnionych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)