Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Stereotypy i inwestycje

13 lutego 1998 | Świat | DH

POLSKA -- JAPONIA

Polska kojarzona jest w Japonii przede wszystkim z popularną tu wódką Żubrówką i sprzedawanymi w większych supermarketach Tokio ogórkami konserwowymi Krakus

Stereotypy i inwestycje

DOROTA HA łASA

z tokio

Długoletni korespondent gazety "Asahi Shimbun" w Warszawie Yuji Oaku uważa, że Japończycy i Polacy niewiele wiedzą o sobie nawzajem i dlatego stosunki między obydwoma krajami nie są ścisłe. "Polska stała się w Japonii bardzo znana na początku lat 80. po powstaniu <<Solidarności>>, kiedy to młodzi Japończycy zachwycali się osobą Lecha Wałęsy. Wszyscy zapomnieli o Polsce, gdy wiadomości o niej znikły z pierwszych stron gazet" -- mówi. Wiadomości o Polsce rzeczywiście w japońskich gazetach prawie nie ma.

Corazważniejszy partner

Japońska dyplomacja w stosunku do Europy jest prowadzona w dwóch podstawowych kierunkach, którymi są kraje Europy Zachodniej i Rosja. Polska i inne kraje byłego obozu komunistycznego zajmują miejsce pomiędzy nimi. Ale w odróżnieniu od noszącej piętno, związane z konfliktem terytorialnym i nie podpisanym układem pokojowym, polityki wobec Moskwy japońska dyplomacja w stosunku do krajów Europy Środkowej charakteryzuje się brakiem problemów, a także brakiem ściślejszego zbliżenia....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1309

Spis treści
Zamów abonament