Importerzy mają obawy
Kontyngent paliwowy
Importerzy mają obawy
Importerzy nie mają do końca wyrobionej opinii na temat nowych zasad importu paliw do Polski. Większość naszych rozmówców obawia się jednak, że zastąpienie półrocznych kontyngentów ilościowych pozwoleniami przywozu ważnymi 3 miesiące nie pozwoli racjonalnie planować i realizować kontrakty.
W ubiegłym roku MWGzZ przyznawało ilościowe kontyngenty na import benzyn i oleju napędowego tym firmom, które wcześniej uzyskały (także z MWGzZ) koncesję importową. W II półroczu 1993 r. kontyngent uzyskały 52 firmy. Każda z nich mogła sprowadzić przyznaną ilość paliwa w ciągu 6 miesięcy. Największy kontyngent otrzymała Rafineria Gdańska (220 tys. t benzyn i 60 tys. t oleju napędowego) , dalej CPN...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta