Informacje
Informacje
Amerykański finansista Carl Icahn, kiedyś właściciel Trans World Airways, zaoferował 43 mln USD za kupno niedawno wznowionej linii lotniczej Pan American World Airways, która nie wytrzymała konkurencji, 2 tygodnie temu ogłosiła upadłość i wystąpiła o sądową ochronę przez roszczeniami wierzycieli. Samoloty tej linii pojawiły się na niebie we wrześniu 1996 r. , po 5 latach przerwy po zbankrutowaniu pierwszego przewoźnika Pan Am, założonego w 1927 r. 26 lutego nowa firma ogłosiła upadłość i wstrzymała działalność dwóch filii Pan American World Airways i Pan American Airways. Kierownictwo Pan Am Corp. wyjaśniło, że Icahn zgodził się przejąć znak firmowy przewoźnika i koncesję na działalność za 8 mln USD, wnieść 25 mln świeżego kapitału i pokryć 10 mln USD długów (powstałych ze sprzedaży biletów tuż przed upadkiem firmy) . Warunki przedłożono sądowi upadłościowemu w Miami, który musi zatwierdzić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta